sunnuntai 29. tammikuuta 2012

Tarinoiden voimasta

Ruokakaupan hyllyllä silmään pisti nimiä kotiseudulta. Atrian pakkauksen alalaidassa kerrottiin, miltä tilalta tuote on kotoisin.

Kokkaaja usutettiin nettiin lukemaan tilan tarina.

Minä valitsin kauhavalaista kanaa ja säntäsin oitis lukemaan tilan tarinan. Kaikki alkoi Kortesjärven yläasteelta...

Voip' olla, että olen myynnillisen laskelmoinnin altis kohde, mutta voi että mua kosketti! Tuotanto sai kasvot. Joku pisti itsensä alttiiksi, kertoi periaatteistaan tuotantoeläinten kasvatuksessa.

Koska joka tapauksessa tahdon, että yritykset kantavat vastuunsa (luonto, tuotantoeläimet, tuottaja/alihankkijat ja kuluttaja-asiakkaat), Atrian tapa löysi minut kaupan hyllyltä. Hyvä pohojalaaset!

Tarinat sopivat asiakkaiden sitouttamisen lisäksi eritoten muutosjohtamiseen.

Oman kokemuksensa Maailmanpankista kertoo kutkuttavasti Steve Denning mm. kirjassaan The Secret Language of Leadership. Suorastaan arjen oppaana voi pitää hänen kirjaansa The Leader's Guide to Storytelling.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti