lauantai 29. toukokuuta 2010

Nykyajan markkinat

Markkinointi on verkostoja, palvelua ja ihmissuhteita. Myös B2B-puolella! Vai oletko muka saanut puhelua organisaatiolta?

Nykyaika ja uusmedia tuovat iloa ja tehoa verkostoitumiseen, tiedonsaantiin, jakamiseen - viisastumiseen.

Viime lauantai tarjosi huikean kokemuksen sosiaalisen median parhaista piirteistä. Löysin viikolla Twitterissä tapahtumavinkin (kiitos @arongas), sen Facebook-sivu tarjosi linkit mm. ohjelmaan.. Mutta pahus, lauantaini oli jo sen verran varattu, etten voinut lähteä Otaniemeen.

Se siitä, surin itsekseni.

Kunnes lauantaiaamuna, ilokseni ja yllätyksekseni, Ta-dah! SoMeTime2010-sivulla tilaisuus pyöri livenä. Minä olin Viikissä, omassa keittiössäni valmistamassa salaattia. Juttelin harvakseltaan mieheni kanssa, Maccini kökötti langattomasti vierelläni. Silti ehdin kuuntelemaan ja näkemään kaikki toivomani keynote -esitykset - ja myös tweettaamaan kohokohtia.

Miten tämä tapahtuikaan ennen? Kutsutut kokoontuivat paikkaan, josta toiset eivät tienneet. He jakoivat ajatuksia keskenään, lähettivät esityksensä toisilleen, jotka tallensivat sitten omille koneilleen tai verkkolevyilleen. Villeimmät saattoivat jakaa esityksiä sähköpostitse muillekin..

Ja nyt? Iloa, tehoa ja viisautta verkostoissa, reaaliaikaisesti!

Vaikkapa SlideSharessa julkaistavat esitykset voi kuka tahansa löytää. Niitä jakamalla saa viisastuttaa toisiakin. Kiitos @tarmotoikkanen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti