perjantai 17. huhtikuuta 2009

Mitä nyt verottaja markkinoisi?

Yksi on kysymyksissä ylitse muiden: "Miksi julkishallinnon pitäisi markkinoida yhtään mitään? Verottajan asiakkuus?! Ja pah! Se on pakkoasiakkuus, josta ei voi edes kieltäytyä. Mitä markkinoitavaa teissä nyt olisi?" Katsotaanpas.

Verokorttiaikaan meillä on usein puhelinlinjat varattuina ja verotoimistojen aulat täpösen täynnä. Tammikuussa lähes puoli miljoonaa suomalaista haluaa muuttaa verokorttiaan, eikä siinä ruuhkassa tietenkään ole kellään kivaa. 

No entäs netti? Ainakin puolet verokorteista voisi mainiosti muuttaa siellä. Moni haluaisi jo hoitaa kaikki veroasiansakin verkossa. 24/7, jonottamatta, juuri silloin kun sopii. Jos pystyisimme vastaamaan tähän huutoon, saisimme samalla vapautettua osaajia rutiinitehtävistä vaativampaan asiakasneuvontaan. 

Silloinhan kaikki asiakkaamme saisivat parempaa asiakaspalvelua. Nettiväki saisi asioida tahtomassaan kanavassa ja sinne tahtomattomat pääsisivät vähemmillä jonoilla puolestaan puhelimeen tai verotoimiston tiskille. Jokaiselle jäisi enemmän aikaa oikeille asioille. Win-win!

Ja niin ensimmäinen ePalvelu kansalaisille syntyi verkkoon. Verokortista tuli monikanavapalvelu. Vaan mistäs ne käyttäjät sinne saadaan? Siinä se nyt oli, uusi tehtävä. ePalvelujen markkinointi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti